Puls Biznesu (02.11.2011)
Mariusz Pawłowski, partner zarządzający w Optima Partners: Jednym z głównych problemów firm, które chcą wprowadzić system ERP, jest przeciąganie w nieskończoność negocjacji cenowych. Kwestie finansowe są ważne, ale dążenie do kolejnej redukcji kosztów może przynieść więcej strat niż korzyści. Bez dwóch zdań, obniżenie kosztów uderzy w jakość usługi. Presja przedsiębiorstw na oszczędności zmusza np. dostawców do znacznego skrócenia przewidzianego w umowie czasu wdrożenia. Chodzi zwłaszcza o te części projektu, które nie wpływają bezpośrednio na możliwość uruchomienia systemu, takie jak szkolenia czy utrzymanie.
Personel i Zarządzanie (01.07.2011)
Katarzyna Bielecka, specjalistka ds. personalnych w Optima Partners: Firmy często zastanawiają się, w jaki sposób zebrać istotne informacje o kandydatach do pracy, zanim zaproszą ich na rozmowę kwalifikacyjną. Informacje te to, oprócz podstawowych danych osobowych, opinie o dotychczasowych doświadczeniach zawodowych, ocena własnych kompetencji, oczekiwania wobec przyszłości zawodowej. Przy rekrutacji, na którą odpowiedziała duża liczba kandydatów, wygodnym narzędziem odpowiedniej selekcji jest kwestionariusz osobowy.
erp-view.pl (09.06.2011)
Każdy projekt obarczony jest ryzykiem. Jest ono nieodzownym, codziennym elementem zarządzania projektem i zarządzanie nim jest obowiązkiem każdego kierownika projektu, ale również każdego członka zespołu wdrożeniowego. Każdy projekt obarczony jest ryzykiem. Jest ono nieodzownym, codziennym elementem zarządzania projektem i zarządzanie nim jest obowiązkiem każdego kierownika projektu, ale również każdego członka zespołu wdrożeniowego... Więcej
Computerworld (07.06.2011)
Maciej Iwaniuk, ekspert ds. systemów ERP w firmie Optima Partners: Zakup i wdrożenie systemu klasy ERP to specyficzna inwestycja. Jak każdy projekt biznesowy, podlega ona prawom rachunku opłacalności – przede wszystkim musi być elementem budżetu i kompleksowej oceny opłacalności. Tyle teoria. W praktyce próba oszacowania rzeczywistych kosztów i zabudżetowania całego projektu na początku wdrożenia bywa bardzo trudna.
Personel i Zarządzanie (01.06.2011)
Katarzyna Bielecka, specjalistka ds. personalnych w Optima Partners: Exit interview to rozmowa przeprowadzana z odchodzącym pracownikiem. Głównym jej celem jest poznanie przyczyn decyzji o odejściu z firmy. Odpowiedź na to pytanie pozwala zrozumieć powody rezygnacji, a w rezultacie daje pracodawcy możliwość poprawy warunków i zasad funkcjonowania firmy, tak aby rotacja pracowników była jak najniższa. Powody odejścia pracowników mogą być związane bezpośrednio z pracodawcą bądź są niezależne od firmy.