manager.inwestycje.pl (25.02.2012)
Artur Białas, konsultant w firmie Optima Partners: Z najnowszej analizy Forrester Research (Raport „The Top 10 Technology Trends EA Should Watch: 2012 To 2014”) wynika, że Business Intelligence będzie najszybciej rozwijającym się narzędziem wśród nowoczesnych technologii w ciągu najbliższych 3 lat. Ponad połowa pytanych określiła BI, jako narzędzie, które może wygenerować jeszcze większą niż dotychczas wartość dodaną dla biznesu. Popularna książkowa definicja mówi, że celem Business Intelligence jest dostarczanie informacji i wiedzy właściwym osobom, we właściwym miejscu oraz we właściwym czasie. Dawniej, głównie z przyczyn technicznych, do grona „właściwych osób” należało zazwyczaj kilku wtajemniczonych analityków, „właściwe miejsce” ograniczało się do ich stanowiska pracy, a we „właściwym czasie” znaczyło: z opóźnieniem potrzebnym na zebranie, przetworzenie i opracowanie danych... Więcej
portfel.pl (25.01.2012)
Artur Białas, konsultant w firmie Optima Partners: Nie da się nie zauważyć, że coraz więcej firm, coraz częściej korzysta z oprogramowania serwowanego w chmurze. Niewątpliwie wkrótce trafią tam również rozwiązania BI stanowiące uzupełnienie obecnej oferty rozwiązań dostępnych w modelu cloud-computing. Umieszczenie narzędzi BI w chmurze ułatwi również sprzętowe wspomaganie tych procesów. Dzięki temu, na profesjonalne rozwiązanie BI będą mogły pozwolić sobie także mniejsze firmy – zapłacą proporcjonalnie do zakresu, w jakim wykorzystają infrastrukturę. Więksi zyskają wygodną i skalowalną architekturę – chociażby do prowadzenia badań behawioralnych odbiorców (często mobilnych) ich usług i produktów, korzystających z portali i aplikacji internetowych, nie tylko społecznościowych... Więcej
Gazeta MŚP (01.01.2012)
Mariusz Pawłowski, partner zarządzający w Optima Partners: Koordynacja procesów i procedur w firmie – działań pracowników, dostawców, komunikacji, procesów – ma istotne znaczenie. Spójny system indeksowania, tworzenia nazw dokumentów, segregowania i przypisywania do odpowiednich folderów nierzadko ma kluczowe znaczenie przy realizacji zadania czy zlecenia dla poważnego klienta. Podobnie jak monitorowanie liczby umów, ofert i statusu powierzonego zadania. We wcześniej wspomnianej koordynacji tych wszystkich podmiotów niezwykle pomocny, aby nie powiedzieć kluczowy, jest system informatyczny.
decyzje-it.pl (20.12.2011)
- W ostatnich latach obserwujemy ciekawe zjawisko konwergencji sieci informatycznych i telekomunikacyjnych w firmach. Powstające w ten sposób sieci teleinformatyczne pozwalają firmom na znaczne oszczędności, np. poprzez organizację spotkań w warunkach wirtualnych, co ogranicza do niezbędnego minimum wydatki na podróże i komunikację, a przy tym umożliwia uzgodnienie wszelkich kwestii dotyczących bieżących spraw oraz zaplanowanie strategii działania z udziałem pracowników rozproszonych po całym świecie. Obecny kryzys może tylko przyspieszyć tę tendencję. Korzyść z wprowadzenia takich rozwiązań jest bowiem podwójna: oszczędność kosztów przy jednoczesnym osiągnięciu planowanych celów biznesowych – wyjaśnia Mariusz Pawłowski, Partner Zarządzający w firmie doradczej Optima Partners... Więcej
Puls Biznesu (02.11.2011)
Maciej Iwaniuk, ekspert ds. systemów ERP w firmie Optima Partners, lubi posługiwać się zasłyszanym kiedyś powiedzeniem: projekty ERP zwykle się nie udają, bo klient dostaje to, o co prosi.
- Na ogół funkcjonuje to w formie żartu, ale rzeczywiście wydaje mi się być główną przyczyną nieudanych wdrożeń. Wielu menedżerów i przedsiębiorców uważa, że wprowadzenie ERP sprowadza się do zainstalowania i skonfigurowania oprogramowania. A wymaga dostosowania go do ich rzeczywistych potrzeb operacyjnych - mówi specjalista.